- Cel: uruchomienie nowych usług telewizyjnych dla konsumentów i zwiększenie dochodów operatorów
- Wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań telewizji następnej generacji
- Umożliwienie operatorom dostarczania konsumentom treści przy użyciu wielu platform
Na targach IBC 2010, które są największym targami przemysłu telewizyjnego w Europie, firma Ericsson pokazuje nieograniczone możliwości tworzenia i dostarczania treści telewizyjnych następnej generacji oraz zarządzania nimi. Stoisko firmy Ericsson (1.D61) przedstawi najszerszą ofertę rozwiązań branżowych od pozyskiwania treści poprzez zarządzanie nimi aż po wydajną sieć i wyświetlanie treści wideo na wielu ekranach, co umożliwi operatorom, nadawcom i właścicielom treści uzyskanie większej wydajności, uruchomienie nowych usług i zwiększenie dochodów.
„Targi IBC są okazją, aby zademonstrować, w jaki sposób nasza kompleksowa oferta umożliwia wyświetlanie treści na wielu ekranach i tworzenie nowych modelów biznesowych w branży telewizyjnej”, powiedział Staffen Pehrson, dyrektor działu Solution Area TV firmy Ericsson. „To bardzo ekscytujący czas dla branży telewizyjnej. Coraz większa liczba urządzeń zdolnych do odtwarzania treści wideo powoduje, że konsumenci oczekują o wiele szerszej gamy usług niż kiedykolwiek wcześniej. Nasza szeroka oferta produktów i rozległe doświadczenie w branży telekomunikacyjnej i nadawców stawia nas w idealnej sytuacji umożliwiającej dostarczanie tego rodzaju treści telewizyjnych następnej generacji”.
Osoby odwiedzające stoisko firmy Ericsson na targach IBC mogą się przekonać, w jaki sposób nowe i ekscytujące rozwiązania opracowane przez firmę dla branży telewizyjnej uwzględniają ostatnie trendy i wymagania konsumentów:
Wyświetlanie treści na wielu ekranach
W przeciągu ostatnich kilku lat doszło do znacznych zmian w sposobie oglądania telewizji przez konsumentów, którzy oprócz z odbiornika telewizyjnego korzystają również z innych urządzeń. Na targach IBC firma Ericsson zaprezentuje komercyjne rozwiązanie wieloekranowe, łączące funkcje telewizji IPTV, mobilnej i internetowej z interfejsem użytkownika o jednolitym wyglądzie i sposobie obsługi. Rozwiązanie to można precyzyjnie dostosować do potrzeb operatora. Umożliwia ono zmniejszenie wydatków operacyjnych, co z kolei przekłada się na obniżenie kosztów dla użytkownika.
Pilot IPTV
Firma Ericsson przedstawi na targach IBC nową wersję rozwiązania Ericsson IPTV, którego prototyp został zaprezentowany w lutym 2010 r. na targach Mobile World Congress w Barcelonie. Urządzenie ma jednolity interfejs do sterowania telewizyjnymi emisjami na żywo, internetowym materiałem wideo i na żądanie oraz odtwarzania wszystkich plików multimedialnych w domu, przechowywanych na komputerze PC lub innym urządzeniu z pamięcią masową. Urządzenie obsługuje pliki obrazów, wideo i audio. Pilot IPTV może służyć za dodatkowy ekran telewizyjny do wyświetlania stron internetowych i komunikowania się z innymi osobami. Ma wbudowane głośniki i kamerę wideo. Urządzenie może również służyć jako przenośny odbiornik telewizyjny w domach wyposażonych w sieć WiFi.
Większe korzyści dla konsumenta
Firma Ericsson zaprezentuje, a następnie wprowadzi na rynek szereg innowacji, na których skorzysta konsument – od telewizji HDTV poprzez zaawansowane interfejsy użytkownika aż po nowe oferty serwisowe, jak treści OTT (over the top), rozwiązania wieloekranowe oraz obraz 3D w domu i w kinie.
Zarządzanie przepustowością i dostarczanie obrazu najlepszej jakości
Badania przeprowadzone przez Ericsson Consumer Lab wykazały, że najbardziej kluczowym kryterium dla konsumentów jest jakość obrazu. Firma Ericsson zaprezentuje na targach IBC kompletną, wielofunkcyjną platformę VPC (Video Processor Chassis) o dużej gęstości do przetwarzania sygnału wideo, która została opracowana, aby spełniać rosnące wymagania nadawców. Wśród nowych produktów można wymienić kompletną stację czołową następnej generacji dla sieci telewizji kablowej, nowy system DVB-T2 do stacji czołowych oraz zoptymalizowane rozwiązania dla telewizji IPTV. Zostały one opracowane z myślą o dostarczaniu optymalnej jakości przy najmniejszej możliwej szybkości transmisji danych, co pozwala operatorom jak najlepiej wykorzystać dostępną przepustowość, aby móc oferować klientom specjalne usługi wideo.
Kanały dostępu
Wszystko wskazuje na to, że Internet szybko zamienia się w sieć wideo. Coraz więcej konsumentów korzysta z usług rozrywkowych na żądanie, co powoduje gwałtowny wzrost liczby materiałów wideo dostępnych w sieci. Przez kolejnych kilka lat udział treści wideo na żądanie w ruchu w sieci ma wzrosnąć do 90 procent.
Na targach IBC zaprezentowana zostanie sieć Ericsson MDN (Media Distribution Network), która jest kompletnym rozwiązaniem umożliwiającym dostarczanie treści wideo przez Internet. Łączy w sobie sieć CDN (Content Distribution Network) z szerszą ofertą telewizyjną firmy Ericsson, umożliwiając wygodne korzystanie z treści multimedialnych dostępnych w Internecie.
Ulepszenia na żądanie i zaawansowana reklama
Na stoisku firmy Ericsson będzie można się zapoznać z pełnym zestawem oprogramowania firmy. Zostanie zaprezentowane nowe rozwiązanie Catalog Gateway dla platformy usług cyfrowych OpenStream firmy Ericsson, które umożliwi operatorom oferowanie abonentom kategorii dynamicznych.
Zostanie również przedstawione nowe rozwiązanie w zakresie centralnego zarządzania kampaniami reklamowymi dla zaawansowanej platformy reklamowej AdPoint firmy Ericsson, obejmujące zarówno reklamy interaktywne jak i reklamy VOD.
Wydajne zarządzanie treścią
Firma Ericsson przedstawi także najnowszą wersję systemu zarządzania treścią WatchPoint CMS. Pracownicy firmy zademonstrują, w jaki sposób można wykorzystać system WatchPoint CMS do zarządzania cyklem życia treści, od jej nabycia poprzez jej przygotowanie aż po dystrybucję i usunięcie, oraz pokażą metody integracji z systemem Xport TimeShift TV, umożliwiającym przechwytywanie i dostarczanie transkodowanych zasobów do portali WWW i portali mobilnych.
http://www.ericsson.com/ourportfolio/products/television-products
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.
Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 75 000 pracowników. W 2009 r. uzyskała przychody w wysokości 206.5 mld SEK (27,1 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.ericsson.com/pl
www.twitter.com/ericsson_poland
www.youtube.com/ericssonpolska
www.facebook.com/ericssonpoland
Link do strony artykułu: https://czta.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/ericsson-pokazuje-telewizje-nastepnej-generacji-na-targach-ibc-w-amsterdamie